rusrie

07 July 2006

Kena Saman Lagi Kerrrr

Smlm masa balik dari Jusco kena tahan ngan polis sbb dikatakan aku

langgar lampu merah. MMg sebelum aku belok ke kiri tadi lampu

trafik tgh merah.Nak cepat punyer pasal ku redah jer ler.


Elok elok jer aku pusing ke kiri, ada kelibat 2 org polis kat bahu jalan.

Sorang tu tgh saman seorang penunggang motosikal. Yang sorang

lagi tu menahan kete aku untuk diberhentikan. maka dgn muka yang

dibuat blur blur aku menurunkan tingkap kete. lalu polis tu pun

menyapa;

Polis trafik : sekarang baru lampu hijau. Bila lampu hijau baru boleh
belok kiri.

Aku : Yer ker encik. saya ingatkan traffict light tu untuk sesapa yang
jalan terus jer. Sbb biasanyer saya tgk kalu trafik light yang ada
tunjuk ke kiri baru tunggu hijau untuk jalan. Kalau tak der boleh
jalan jer kan (rasa macam poyo jer buat statement tu).

Polis trafik : kalu jalan tu ada susur ke kiri baru ler buleh buat cenggitu.

Aku : oooooo..yer kerrr....saya ingatkan boleehhhh (poyonyer aku).


Pastu polis tu mintak nak tgk lesen memandu aku. ..masa aku kasik lesen

memandu kat polis tu dalam hati `ni sah dah kena saman nih`.

sambil memulangkan semula lesen polis tu berpesan lain kali jangan buat

lagi yerr....sambil membenarkan aku pergi...


LEGAAAA!!!!!aku ingatkan tadi mmg kena saman dah. Sebenarnyer ini kali

ke 3 aku ditahan polis trafik. dan alhamdulliah ke 3 tiganyer lepas tanpa

disaman. yang lagi 2 tu sbb bawak kete lajuuu...tak der ler laju pun..

had laju 80km/jam, aku bawak 90....


So the moral of the story berhati hati dijalan raya.pandu cermat jiwa selamat.
posted by rusrie at 1:20 PM

0 Comments:

Post a Comment

<< Home