rusrie

11 November 2006

Dou Shio!!!

Baru baru ni tanpa disangka sangka aku dapat tawaran kerja

ditempat baru. Actually aku tak der lar terpikir nak cari kerja sgt,

cuba nasib jer, tak sangka lak dapat.



Hati mmg gembira sbb company tu bukan calang calang company jugak...

kiranyer company glamer ler tak macam company sekarang yang baru

setahun jagung bertapak di Malaysia. kalu disebut nama company

sekarang mmg org tak kan tau punyer..



Pening kepala aku berpikir nak terima ker tak tawaran tu. kalu dilihat

dari segi benefit, jarak rumah ngan tempat ker ja baru mmg ler hati tu nak

terima jer offer tu. Tapi aku suka kerja kat sini. Kalu aku g sana

belum tentu aku suka ngan kerjanyer..masa dengar roughly explaination

masa g 2nd interbiu, keje aku mmg banyak buat translation ngan

interpretation.

terpikir sejenak. mampu ker aku nak buat kerja tu sedangkan kalu

office sekarang pun kalu diberi dokumen disuruh translation muncung aku

dah panjang sedepa...mmg sukar untuk aku buat keputusan!!!!


Setelah 4 5 hari berpikir, hari ni aku dah buat keputusan menolak tawaran

tersebut.

antara sbb-sbbnyer :

1) Bos dah confirm ada increament tahun depan...dan aku rasa

kenaikannyer boleh tahan gak ler. kalu aku g company xxx

gaji yang dioffer sama ngan sekarang. lps confirm pun aku rasa

naik dalam rm100~rm200 jer..almaklumlah kilang besar

gaji jarang naik banyak nie..(berdasarkan experience sblm nie)..

2) Aku dah boleh claim tol. kiranyer expenses tol dah tak

effect gaji aku..

3) aku rasa main reason, adalah aku nak kasi Tina 'adik' kot.

yer lar. umur aku pun dah 29 tahun nie, hubby lak 36..soro soro

kena tambah bilangan ahli keluarga..kalu aku g tempat baru aku kena

postpond lagik setahun untuk pregnant.

Company tu tak der ler letak syarat macam tu tapi ini adalah

pandangan aku sendiri...tak kan ler baru join tempat baru dah nak

mengandungkan..aku ni kalu mengandung alahan agak teruk gak ler

untuk 3 4 bulan yang pertama.


Org cakap duit boleh dicari tapi keluarga sapa yang nak kasi kan..aku berdoa agar

keputusan yang aku ambil ni adalah yang terbaik untuk aku..

walaupun berat hati melepaskan tawaran ini tapi demi keluarga terpaksa ler

berkorban..
posted by rusrie at 9:08 AM

5 Comments:

Hello, How are you? My english is very basic, and I don't speak your language. I speak spanish, I'm chilean. I thik that your blog is very beatiful...
Bye!!

9:40 AM  

rusma..ok la tu. dah pikir masak2 kan. moga2 ini pilihan yg terbaik buat rusma, buat hubby, buat tina, buat family dan semua.

10:36 AM  

rusma...cantik rumah baru ni!! nampak segar jek.hehhe :D cikpuan umeboshi

11:57 AM  

Fuiiiyoooo....cantik ler layout baru blog ko nie... boleh gerak2 mcm ala-ala friendster baru tu...

5:14 PM  

laaa..tolak pulak dah? Ari tu cakap terima? Hehehehehe

(aku memberi komen ini pada 21/11/2006)

3:22 PM  

Post a Comment

<< Home